اتاق کار تیم اسکرام باید چگونه باشد ؟

تیم اسکرام باید برای انجام Stand up meeting دارای یک محیط ویژه و مخصوص به خود باشند که در این پست نحوه طراحی چنین محیطی بحث خواهد شد .

در شکل زیر نمایی از یک چینش اتاق را مشاهده می نمایید که مناسب تیم اسکرام برای Stand up meeting می باشد :

همانطور که  در شکل بالا مشاهده می نمایید ,  محل وسط که دور آن با فلش احاطه شده است ,  جایی است که تیم اسکرام در آن به Meeting روزانه می پردازند البته با دید کامل بر White Board و Sprint  Planning Board و مواردی دیگر که در اتاق می باشد .

در شکل بالا یک طرف اتاق به نام Design Wall زینت داده شده است که این در واقع شامل یک وایت برد می شود که حتما کاربری وایت برد برایتان معلوم می باشد.

در طرف دیگر اتاق دیواری داریم با نام Sprint Wall که در واقع همان Sprint  Planning Board می شود .

مهمترین موارد هم این 2 مورد می باشد . Public Computer هم می تواند برای نشان دادن دموی برنامه به Product Owner به کار رود .

نمایی واقعی از  Design معرفی شده :

قسمتی با عنوان Burndown Chart را با علامت سوال مشخص شده است که در پست های بعدی مفصل در مورد این دیاگرام بحث خواهیم کرد .

محیط کاری اعضای تیم اسکرام

محیط کاری باید دارای خصوصیات زیر باشد :

– Audibility: یعنی اینکه کسی بدون اینکه از جایش بلند شود بتواند با دیگر اعضای تیم صحبت کند . البته در صورت نیاز .

– Visibility : یعنی اینکه هر یک از اعضای تیم باید بتواند دیگر اعضا و Task board را بدون مشکل و بدون جابجایی مشاهده نماید .

– Isolation: یعنی اینکه کسی از خارج تیم مانند تیم های دیگر نتواند با سرو صدای خود تیم را دچار مشکل نماید .

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

2 دیدگاه در “اتاق کار تیم اسکرام باید چگونه باشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.