دروغ سیزده چابک کاران

بالاخره تمام صنف ها برای خود دروغ سیزدهی دارند من هم حیف آمد که در عرصه چابک امسال دروغ سیزده نداشته باشیم . به تازگی در بعضی از وبلاگ ها ومحافل  چابک (Agile) یک خبر جنجالی داغ در جریان است . خبر از این قرار می باشد که برادر عزیز Mike Cohn می خواهد به اتحاد آبشار (Waterfall Alliance)  بپیونند و جزو هیت مدیره این انجمن بشود. (کار این انجمن انتشار و تبلیغ متدلوژی آبشاری می باشد)

Mike Cohnhttp://www.fabrice-aimetti.fr/dotclear/public/Mike_Cohn.jpg کیست ؟ مایک یکی از برجسته ترین چهره ها در زمینه Agile  می باشد . وی چندین کتاب با عناوین متعدد در باب Agile  نوشته است مانند : Succeeding with Agile , Agile Estimating and Planning , User Stories Applied . کتاب ها و ارائه های مایک بسیار در بین چابک کاران معروف و محبوب می باشد . برای مشاهده یکی از ارائه ها ایشان می توانید به این لینک مراجعه نمایید .

نکته مهم تر در مورد مایک این است که او هم اکنون رییس انجمن یا اتحاد اسکرام (Scrum Alliance) می باشد  که این تشکل معتبرترین تشکل Agile به شمار میرود بدلیل اینکه تمام چهره های مشهور Agile عضو Board این تشکل می باشند کسانی مثل مارتین فولر.

این دروغ سیزده یا April Fool از این جا آب می خورد که قرار است امسال به جای مایک برادر معظم Ken Schwaber (همان ابداع کننده اسکرام)  رییس این تشکل شود. ولی بالاخره بازهم مایک به عنوان اعضای هیت مدیره تشکل محسوب می شود . چرا باید مایک از Agile به Waterfall برود ؟ آیا می خواهد مدل آبشاری را احیا کند ؟

من که این خبر را باور نکردم و به حساب دروغ سیزده گذاشتم  ولی اگر هم راست باشد ; مهم نیست مایک در این تشکل می ماند یا نه ,  ولی هر کاری می کند امیدوارم در جهت پیشرفت اندیشه چابک باشد و نه در جهت پسرفت  و امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد.

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

2 دیدگاه در “دروغ سیزده چابک کاران

  1. آقا خیلی باحال بود.
    بنده مدتی است که اسکرام کار می کنم ،تا بحال در 2 پروژه پیاده سازی کردم.
    همینجوری تو نت داشتم می گشتم ببینم منبع فارسی هم هست که سایت شما رو دیدم
    خیلی خیلی مطالب مفیدی رو ارایه کردید.
    احسنت به شما و ایول
    یاشاسسسسیییییییییییییییین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.