اولین دوره CSM ایران بروی ScrumAlliance قرار گرفت

همانطور که مستحضر می باشید قرار است اول – دوم  آذر 89 برای اولین بار در ایران دوره بین المللی CSM با حضور استاد نامی رشته Agile آقای نیبرگ برگزار شود . برای بعضی از دوستان شبهاتی در رابطه با برگذاری  این دوره وجود داشت که با اعنایت Scrum Alliance تمام شبهات پایان خواهند یافت . مثلا بعضی از دوستان اعتقاد داشتند که :

  • آقای هنریک نیبرگ به ایران غیر ممکن است که  بیاید  !http://www.scrumalliance.org/images/scrum_logo.png?1281992138
  • این دوره امکان ندارد در ایران برگزار شود !
  • به ایرانی ها Certificate نمی دهند .!
  • به ایرانی اکانت Scrum Alliance نمی دهند !

برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین شبهاتی و یا برطرف کردن شبهات به وجود آمده با همکاری دوست گرامی Tobias Mayer (مسئول دوره های Scrum Alliance ) و خود هنریک توانستیم دوره CSM ایران را در تشکل  Scrum Alliance بین کشورهای دیگر بگنجانیم :

http://www.scrumalliance.org/courses/20095842-certified-scrummaster

ثبت این دوره در یک تشکلی مانند این تشکل همانند یک نوع گارانتی می باشد که آنها موظف به ارائه مدارک و اکانت برای ایرانیان می باشند (البته برای رضای خدا چنین کاری نمی کنند و برای هر مدرک و اکانت احدود 100 دلار اخذ می کنند ) و مهم تر از اینکه حتما هنریک به ایران خواهد آمد .

ثبت این دوره در Scrum Alliance علاوه بر اینکه راه حلی برای رفع شبهات دوستان شرکت کننده می باشد ,  نوعی افتخار برای ایران خواهد بود .  در این لیست شما می توانید لیست کشورهای آسیایی  که در آنها دوره های CSM و یا مشابه برگزار می شود را ببینید : کشورهایی مثل : چین ,  تایوان ,  هند ,  ژاپن , سنگاپور ,  اردن ,  … . من فکر کنم لیاقت این را داشته باشیم که در این لیست و در کنار کشورهای آسیایی قرار بگیریم و از مهمتر اینکه استاد دوره ما یک سروگردن بالاتر از اساتید بومی آنها می باشد . و اگر این یک افتخار باشد به کسانی که این برایشان با ارزش می باشد تبریک عرض می کنم .

گلایه ای که از دوستان دارم ,  گذشته از زحمتی که در این راه کشیده می شود اصلا بازخورد خوبی نشان داده نمی شود . با کمترین هزینه ,  بهترین استاد ,  بهترین مکان در تهران ,  بهترین امکانات آموزشی دوره CSM را برگزار می کنیم ولی دوستان شرکت نمی کنند و یا اذعان دارند که هزینه آن زیاد است  . خدمت دوستان عرض کنم که برای ثبت نام مبلغ 600 هزار تومان را اخذ خواهیم کرد (که این کل درآمد خواهد بود ) : دوستان آگاه باشند که حدود 100 دلار این مبلغ فقط پول اکانت و Certificate آنها هست که به Scrum Alliance پرداخت خواهد شد  . از مبلغ باقی مانده بهترین مکان در تهران برای دو روز اجاره خواهد شد ,  وسائل کمک آموزشی تهیه خواهد شد  ,   هزینه پرواز و اقامت استادان گرامی خواهد بود ,  هزینه و حق الزحمه خود استادان با این مبلغ پرداخت خواهد شد .

http://blog.irscrum.com/wp-content/uploads/2010/08/kids-sharing.jpg?w=385در همین کشور سوئد و شهر استکهلم که دوره توسط همین اساتید سوئدی برگزار می شود ,  مبلغ 1600 یورو اخذ می شود . این مبلغ نه شامل پرواز است ,  نه اقامت است و نه بسیاری از هزینه های جنبی . ولی با این حال که این هزینه های سر سام آور وجود ندارند ,  باز هم 1600 یورو می گیرند . در کشور دوست و همسایه ترکیه ,   با اینکه استاد بومی دوره را برگزار می کند باز هم مبلغ 1500 دلار گرفته می شود .  البته اینها را قبلا گفته بودم و خواستم یک یادآوری داشته باشم .

بار اولی که با دوستان سوئدی در این باره صحبت می کردم ,  نظر آنها با مبلغ 1800 دلار برای هر نفر بود . ولی با شرح وضعیت درآمدی در ایران برای آنها و به دلیل اولین بار بودن دوره  و با خواهش های من راضی به مبلغ 600 دلار برای هر نفر شده اند و در حالی که این 600 دلار هم سود خالص نیست .

قضاوت اینکه مبلغ دوره زیاد است و یا کم را به خود دوستان واگذار می کنم . ولی این را هم به دوستان اعلام می کنم اگر قرار باشد بعدا دوره دیگری را برگزار کنم حتما زیر 1 میلیون نخواهد بود .

علت اینکی من این مسائل را به صورت درد دل با دوستان در میان می گذارم این است که : بنده هم از وضع درآمدی در ایران مطلع هستم ,  می دانم درآمد ها کم هست و یا اصلا نیست . می دانم دوستان در این قضیه با مشکل مواجه هستند ولی قصدم این است که عرض کنم یک فرصت در ایران شاید فقط برای یک بار به این صورت و با این شرایط محیا شده است که خیلی ها می توانند استفاده کنند  .  امیدوارم دوستانی که نیاز دارند و باید شرکت کنند  بتوانند شرکت بکنند و از اساتید و مطالب ارائه شده استفاده نمایند .

به امید برگزاری یک دوره CSM  خوب و عالی و با حضور پرشور دوستان

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

2 دیدگاه در “اولین دوره CSM ایران بروی ScrumAlliance قرار گرفت

  1. من مطلب را در ببینیم بازنشر کردم. البته به نظر من 600 هزار تومان زیاده. من با جای دیگر مقایسه نمی کنم ولی توی ایران زیاده. یک جورایی به نظرم باید تبلیغ ها گسترده تر بشه تا اعتباری که در ذهن شما هست در ذهن بقیه هم ایجاد بشه. آنوقت شاید 600 تومان چیزی نباشه.

    1. جناب گرجی ممنون که مطلب رو بازتاب دادید . درسته وضع درآمدی در ایران خرابه ولی من عده زیادی رو میشناسم که پول های زیادی رو مثلا در کلاس های برنامه نویسی خرج می کنند و اعتراضی هم ندارند حتی بیشتر از 600 هزار تومان . طرف 3 نوع کلاس گذاشته : برنامه نویس مبتدی 150 هزار – متوسط 200 هزار – پیشرفته 250 هزار . یک نفر اگر هر سه تا رو بره چند خرج می کنه ؟ البته شاید این دوره ارزشش قد یک کلاس برنامه نویسی هم نباشه . بالاخره هر کس یک قوه تمیزی داره … .

      در مورد تبلیغ هم من مخالفم . می دونید چرا ؟ بدلیل اینکه ما تو هزینه ها یر به یر شدیم . دیگه درآمدی نیست که بتونیم هزینه برای تبلیغات کنیم اون هم گسترده . البته این مورد خیلی راحت امکان داشت و من فکرش رو کرده بودم , به جای 600 اگر 700 می گرفتم : با 100 های باقی مانده راحت می تونستم تو تلویزیون هم تبلیغ بدم . ولی من نخواستم پول تبلیغ دوره رو بندازم گردن ملت .

      در آخر من خالصانه یک حرکتی رو شروع کردم و به قول ترک ها واسه من یه من تومن نداره , ایشالله اگر 30 نفر بیان دوره برگذار میشه (که اومدن) و افتخار هم میکنم که تونستم بانی برگزاری دوره CSM در ایران بشم : حالا چه 30 نفر مدرک بگیرن یا 90 نفر .

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.