اجایل برای طراحان وب

واقعا به جرات می توان گفت جامعه طراحی وب سایت ایران بزرگترین بخش از خانواده توسعه نرم افزار ایران می باشد، آنقدری که ما طراح وب سایت در رشته های مختلف با زبان های گوناگون داریم توسعه دهنده اپلیکشین های دسکتاپی یا کاربردی نداریم .علاوه بر نوجوانان و جوانان (که سهم بسزایی دارند) از همان بدو شروع به کار مشغول طراحی وب می شوند ، کسانی از صنایع دیگر مانند کشاورزی ، نساجی هم اقدام به طراحی وب سایت می کنند و به جلگه طراحان حرفه ای می پیوندند.

agile-web-development-versus-waterfall.jpg (530×317)

این امر را می توان اینگونه تعبیر کرد که کارمندان دولتی که بعد ازظهر بیکار می شوند معمولا جهت کمک خرجی اقدام به مسافر کشی می کنند، متخصصان و مهندسان انواع رشته ها هم بعدازظهرها وب سایت طراحی می کنند (:

خوب البته قصدم من این نیست که این قشر از جامعه را تحلیل کنم و بیشتر می خواستم برای طراحان وب سایت که بخشی بزرگی از جامعه هستند راهنمایی در زمینه اجایل شدن داشته باشم.

73 سیگنال را که حتما می شناسید ، یک استارت آپ موفق که قبلا یک کتاب آنها را در این آدرس معرفی کرده بودم. اخیرا این دوستان در یک حرکت خیرخواهانه اقدام به انتشار کتاب رایگانی با عنوان Getting Real : The smarter, faster, easier way to build a successful web application کرده اند.

این کتاب ، کتاب بسیار خوبی در زمینه چابک سازی نفرات طراح وب می باشد. البته این کتاب به صراحت اشاره ای به چابک یا اسکرام ندارد ولی تمامی اصولی که در آن مطرح شده است را می توان در بیانیه یا اصول اجایل یا اسکرام یافت.

چابک و موفق باشید

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

2 دیدگاه در “اجایل برای طراحان وب

  1. مهمترین دلیل اش این هست که وب و طراحی وب را درست معرفی نکردیم
    یکی از دلایل دیگه هم شیوه آموزش غلط هست که توی معروف ترین مجتمع های آموزشی ایران هم دوره های آموزش نرم افزار مثلا Dreamweaver داریم نه آموزش HTML، در دسترس بودن نرم افزار با ارزون ترین قیمت هم یکی دیگه دلایل هست

  2. به نظر من به این افراد نمیشه گفت طراح وب. با نظر پرهام موافقم دلیلش اینه که طراح وب هنوز تو جامعه ما درست و حسابی معرفی و شناخته نشده. هنوز که هنوزه مفاهیم طراح وب و توسعه دهنده وب و … برای خیلی ها مبهمه (مثل خود من 😀 ).
    البته خیلی ها هم معتقدند نمیشه این مفاهیم رو طبقه بندی کرد.
    ممنون که این کتاب رو برای طراحی وب معرفی کردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.