تدوین ساختار شکست کار

به تازگی با خبر شدیم دوست گرامی مهندس خرمی راد عزیز، پس از برگزاری های دوره های موفق در کشورهای خارجی مثل بلژیک برای اولین بار دوره های آموزشی خود را در ایران برگزار خواهند کرد که فرصت مغتمنمی برای استفاده می باشد.

یکی از دوره های ایشون کارگاه آموزشی الفبای تدوین ساختار شکست کار پروژه  The A to Z of the Work Breakdown Structures است که برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

علاوه بر اینکه این دوره برای دست‌اندرکاران مدیریت پروژه، شامل کارشناسان برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، مدیران پروژه‌ها و سایر اعضای تیم مدیریت پروژه طراحی شده است ، دوستان اسکرامی و چابک ما هم می توانند از این دوره استفاده نمایند.

450px-WBS.png (450×205)

برای مثال در ارتباط شکست کار با اسکرام می توان گفت : در اسکرام مثلا کیفیت بک‌لاگ محصول بسیار بر روی کار اثر دارد و یک بک‌لاگ مناسب باید از یک طرف کاملا محصول محور باشد و از طرف دیگه محصولش هم طوری باشد که برای کارفرمایی که فنی نیست قابل درک باشد. جنبه اول که محصول محور بودنش است در سیستم‌های کلاسیک (مثلا پم‌باک و پرینس۲) با تدوین مناسب ساختار شکست کار محقق می‌شود.
در اسکرام هم کسانی که دیدگاه کلاسیک دارند ترجیح می‌دهند یک ساختار شکست کار مناسب تهیه کنند و بعد با کمک اون بک‌لاگ رو تهیه و به‌روزرسانی کنند؛‌
ساختار شکست کاری که خوش‌ساخت باشد هم اصولا خیلی به ساختار شکست محصول که تو بعضی ادبیات‌ها بیشتر به کار می‌ره نزدیک است.

برای آشنایی بیشتر می توانید کتاب ساختار شکست کار را دریافت و مطالعه بفرمایید.

چابک و موفق باشید

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

1 دیدگاه در “تدوین ساختار شکست کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.