9 درس اسکرام

یکی از منابعی که در سایت Free Scrum (که در پست قبلی معرفی اش کردیم) به آن اشاره شده و می توانید از آن برای شروع کار با اسکرام استفاده کنید، مجموعه ویدیوهایی است که توسط سایت scrum101  ارائه شده اند. از آنجایی که دسترسی به این ویدیوها در یوتیوب از داخل ایران دشوار است، آنها را روی بستر تخته سفید گذاشتیم تا دسترسی به آنها آسان تر باشد:

درس اول- فرآیند اسکرام

درس دوم- نقش ها و مسئولیت ها

درس سوم- بک لاگ محصول

درس چهارم- برد کارها

درس پنجم- نمودار برن داون اسپرینت

درس ششم- نمودار برن داون محصول

درس هفتم- نمودار برن داون نسخه

درس هشتم- گردش کار یک اسپرینت

درس نهم- اسکرام و XP

پ.ن. دوره ی دیگری که برای شروع می تواند مناسب باشد هم اینجا معرفی شده. تنها منبع فارسی که تا حالا سراغ داریم این ویدیوها هستند که قبلا در همین وبلاگ معرفی شده بودند. منتظر محتوای آموزشی بیشتر تولید شده توسط اعضای انجمن چابک ایران هستیم!

 

درباره Alix

* مربی و نویسنده چابک و اسکرام * در دانشگاه مهندسی نرم افزار خواندم و بیش از ۱۵ سال است که در تیم های مختلف در نقش های متفاوتی کار کرده ام. فرآیند ذهنی و کار گروهی که منتهی به ساختن برنامه ای جدید از هیچ می شود همیشه برایم تجربه جذابی است. از یک تجربه یکی دوساله نوشتن مجموعه ای از سیستم های اتوماسیون اداری برای چاپخانه ها که بگذرم، بیشتر تجربه کاری من در حوزه ساخت سامانه های تجارت الکترونیکی و برخط و بانکداری الکترونیکی و پرداخت بوده و هنوز هم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.