مدیریت نسل سوم

برادر گرامی Jurgen Appelo به تازگی اقدام به نگارش و انتشار کتاب خوبی در زمینه مدیریت چابک با نام Management 3.0 کرده اند. این کتاب که به تازگی و از اوایل سال میلادی جدید در دسترس همگان قرار گرفته است که با استقبال خوبی از طرف مدیران و علاقمندان به مبحث Agile مواجه شده است.

در این کتاب بحث شیرین مدیریت به 3 نسل اولیه و اولیه تکمیل شده و مدیریت قرن 21 یا همان 3.0 تقسیم شده است که همان مدیریت Agile گذری از مراحل 1 و 2 به دوران مدیریت جدید می باشد.

همانطور که ذکر شد ورود به دنیای مدیریت Agile نیازمند گذر از دو مرحله پیشین مدیریت می باشد که در این کتاب به  خوبی این مهم شرح داده شده است. علاوه بر این به خوبی نیازهای یک سازمان به مدیریت چابک و نحوه تحول سازمان به این نوع مدیریت نوین نیز کاملا با بیانی کمی تا حدودی سخت شرح داده شده است.

با تمام محاسنی که ابن کتاب با خود دارد کمی می توان به لحن و نحوه نگارش این کتاب نیز اشاره کرد که درک بعضی از مسائل به خصوص برای طیف کم آشنا با مدیریت چابک سخت می باشد. این کتاب بر خلاف دیگر کتاب های سری مایک کان کمی لحن متفاوت تری دارد و تقریبا مشکل فهم و به نظر من کمی پیچیده شده است.

ولی باز با این حال کتاب ,  کتاب بسیار خوب و عالی و کم نظیری می باشد که برای مدیران چابک و یا کسانی که می خواهند از تحول سازمانی چابک بهره مند شوند بسیار توصیه می شود.

این کتاب موضوعات زیر را شامل می شود :

  • Getting beyond “Management 1.0” control and “Management 2.0” fads
  • Understanding how complexity affects your organization
  • Keeping your people active, creative, innovative, and motivated
  • Giving teams the care and authority they need to grow on their own
  • Defining boundaries so teams can succeed in alignment with business goals
  • Sowing the seeds for a culture of software craftsmanship
  • Crafting an organizational network that promotes success
  • Implementing continuous improvement that actually works

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

2 دیدگاه در “مدیریت نسل سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.