دو کتاب در حوزه ارتباطات انسانی , رفتار اجتماعی و کار گروهی

انسان موجودی است اجتماعی و یکی از مهمترین نیازهای او برقراری ارتباط با همنوعان خود می باشد . همنوعان انسان می تواند همسر ,  فرزند ,  همکار , دوست و … باشند .  به دلیل اهمیت برقراری ارتباط با دیگران , اکثر انسان ها در این حوزه با چالش مواجه هستند . یعنی انسان ذاتا در ارتباط با دیگران همیشه با چالش مواجه هست مگر اینکه بتواند خصایصی را در خود پرورش دهد که در این ارتباطات موفق عمل کند . برای پوشش این مورد ,تصمیم به معرفی دو کتاب گرفتم که امیدوارم مفید واقع شوند  .http://blog.irscrum.com/wp-content/uploads/2010/09/41od2fnkd0l-_bo2204203.jpg

کتاب Leadership and Self Deception پوشش مناسبی به مهمترین چالش برقراری ارتباط یعنی خود فریبی داده است . خودفریبی یکی از آفت ها برقراری ارتباط مناسب می باشد تا حدی که این آفت را را در کنار رهبریت قرار داده است که این آفت می تواند به یکی ازعوامل شکست سازمان و رهبر بینجامد .

این کتاب توسط انیستیتوی آربینگیر که یکی از تشکل های بررسی آفت های مدیریت و رهبری می باشد منتشر شده است و یکی از کتاب های موفق و پر فروش این موسسه به حساب می آید .

این کتاب با لحنی بسیار ساده و به خصوص با مثال های عامیانه و ملت فهم سعی دارد مفهوم خودفریبی و جعبه را تشریح و را ههای مقابله با آن را توضیح دهد . یکی از نقاط قوت کتاب داستان مانند بودن کتاب است که توانسته است یکی از رایجترین چالش های بشر در حوزه ارتباطات را با لحنی ساده و گویا تشریح وتوصیف نماید . بخصوص راه حل های ارائه شده برای حل مشکل خودفریبی یکی دیگر از محسنات این کتاب می توان نام برد .http://blog.irscrum.com/wp-content/uploads/2010/09/466165215152477c079df405e4a94fcc.jpg?w=184

خوشبختانه این کتاب با عنوان مدیریت و خود فریبی به زبان فارسی ترجمه شده است و در دسترس دوستان قرار دارد . ترجمه هم خوب انجام شده و باید در این مورد از مترجم اثر تشکر کرد . این کتاب توسط انتشارات کلک آزادگان منتشر شده است و قیمت پشت جلد آن 2600 تومان می باشد .

خواندن این کتاب را من به همه دوستانی که روابط اجتماعی دارند توصیه می کنم بخصوص برای کسانی که در مسند مدیریت و رهبری تیم ها و یا پروژه ها قرار دارند . این کتاب می تواند در خواننده خود تاثیر شگرفی را به وجود آورد به صورتی که او را حواله بهشت کند .

http://blog.irscrum.com/wp-content/uploads/2010/09/41mszw80gjl-_bo2204203.jpg?w=324کتاب بعدی,  کتابی نیست جز کتاب Being Geek . این کتاب بر عکس کتاب قبلی که یک کتاب عامه فهم بود ,  یک کتاب مخصوص توسعه گران نرم  افزار می باشد . در این کتاب به چالش های موجود در محیط کار و تخصص های توسعه گران نرم افزار پرداخته شده است .

کتاب که کلا یک لحن طنز گونه دارد چالش های یک توسعه گر را مطرح و راه حل هایی را هم پیشنهاد می کند . در کل کتاب خوبی است که خواندن آن را به توسعه گران عرصه نرم افزار پیشنهاد می کنم .

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

1 دیدگاه در “دو کتاب در حوزه ارتباطات انسانی , رفتار اجتماعی و کار گروهی

  1. جالبه خیلی وقته که فکرم رو این موضوع مشغول کرده بود که موقعیت مدیریت و رهبری چرا اینقدر سبب خود فریبی آدمها میشه باید کتاب جالبی باشه حتما میخونمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.