روش هایی که اسم ندارند ولی موثرند

http://sirasad.files.wordpress.com/2011/08/bag.jpg?w=389دیروز با یکی از دوستان گرامی در مورد مشکلات شرکتی که در آن کار میکرد صحبت می کردیم . مشکلات آن شرکت یا به عبارتی سازمان (به جهت مدیریت چند سطحی) هم مانند دیگر جاها بود و قصد من در این پست این نیست که مشکلات این دوستمان را بازگو نمایم . برعکس میخواهم راه حلی که به او نشان دادم را یک بار دیگر در اینجا بازگو کنم.

گذشته از اینکه سازمان با چه نوع مشکل و یا بدبخت هایی روبرو شده است و یا در چه مرحله ای از فلان مشکل قرار دارد بالاخره راه حلی در قالب متدی قابل پیشنهاد است. اما خود این پیشنهاد دادن و نفر پیشنهاد دهنده بسیار مهم خواهد بود و با مشکلاتی احتمالا در پیشنهاد دادن بخصوص اگر پیشنهاد دهنده از رده های پایین تر سازمان باشد مواجه خواهیم شد.

فرض کنید سازمانی که درآن من یک برنامه نویس هستم در مدیریت برنامه نویس ها درست و یا به عبارت بهتر مناسب عمل نمی کند و بهره وری نیروی انسانی این واحد پایین است. و من بنابه آشنایی خودم با روش Agile این روش را به مدیر بخش یا سازمان پیشنهاد می دهم. به احتمال زیاد این پیشنهاد اجرایی نخواهد شد به این دلیل که

از عناوین استفاده نکنید , اگر شما اسمی از چیزی ببرید مدیران انتظار خواهند داشت شما آن را داخل یک جعیه ای یا پلاستیکی برایشان ببرید. و این حقیقت هست.

پیشنهاد من برای دوست گرامی اول پست هم همین بود که روش ها و عملکردهای اجایل را به مدیر خود پیشنهاد دهید (مثلا : ایجاد بک لاگ – یا نقشی با عنوان Product Owner یا تشکیل جلسات بازبینی و … ) ولی ازاستفاده از عناوین و لیبل ها (مثلا این رو بهش Agile میگن . یا این Six Sigma است) پرهیز نمایید.

البته این در تمام سازمان ها صادق نخواهد بود و مدیران بدلیل اینکه انسان هستند متقاوت جواب خواهند داد ولی پیشنهاد من این است که در معرفی روش ها به مدیران خودتتان بیشتر دقت نمایید.

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.