20 چابک سوار تاثیر گذار دنیا

اخیرا سایتی در این آدرس اقدام به معرفی 20 شخصیت تاثیر گذار در دنیای چابک کرده است که من به شخصه این لیست را خیلی دوست می دارم . البته درست است کسانی از این لیست (به نظر من) جا مانده اند ولی کما بیش می توان حداقل برای قدردانی این عزیزان چنین کاری کرد.

از جمله این اشخاص می توان به مایک کان (کتاب معروف موفقیت با چابک ) ، کن شوئبر و جف سادرلند (مبدعین اسکرام) ، باب مارتین (پدر کد تمیز) ، مارتین فوولر (رفاکتور معروف) ، دیوید اندرسون (پدر روش نرم افزاری کانبان) ، ران جفری ، کنت بک (پایه گذاران روش XP) ، یورگن آپولو (البته از این بنده خدا همچین ذهنیت خوبی ندارم ولی باز چون اسمش تو لیست هست آوردم – نویسنده کتاب مدیریت نسل 3) ، لارمن (نویسنده 3 کتاب خوب و در موضوع چابک در سطح گسترده می باشند) ، ماری پاپندیک (از به هم چسبندگان روش Lean و Agile  به هم بوده اند ) ،  اسکات امبلر (مرد IBM ای که همه با AUP و  Agile Modeling اش می شناسندش ) استر دربی (از سخنرانان معروف هستند و به خاطر کتابشون در مورد بازنگری شناخته شده هستند) ، آلاستیر کاکبورن (مبدع روش کریستال و از نویسنداگن بیانیه چابک) ، رومن پیچلر (در حوزه مالک محصول فعالیت دارند و کتاب خوبی هم در این حوزه نوشته اند) ، جیم های اسمیت ( از اندیشمندان کار تیمی و همکاری هستند و از نویسندگان بیانیه چابک) ، دکتر ازرائیل گت (رهبر یکی از بزرگترین تحولات چابک در BMC Software  و نویسنده کتاب خوبی در حوزه چابک ) ، لیزا ادکینز (نویسنده کتاب معروف مربیگیری چابک و فعال در پرورش مربیان چابک) ، جیمز شوور (به خاطر وبلاگ و کتابش “هنر توسعه چابک” شناخته شده است)

IMG_1472.jpeg (567×532)

و در نهایت دوست گرامی و مدرس دوره CSM ایران هنریک کنیبرگ (شهرت ایشان به خاطر ارائه های خوب ودر سطح جهان و بخصوص در حوزه اسکاندیناوی و کتاب های معروفش “اسکرام و اکس پی ساده شده” میباشد . تخمین زده شده این کتاب بیش از 500 هزار بار دانلود شده است )

البته همانطور که ذکر شد علاوه بر این افراد ؛ زحمت کشان زیادی در این حوزه وجود دارند که اسمشان ذکر نشده است مانند : Gojko Adzic ، Eric Ries ، Lisa Crispin و خیلی دیگر . اما بالاخره باید این لیست 20 نفره درست می شد و یکسری حذف می شدند و به نظر من یک لیست عادلانه می باشد .

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

1 دیدگاه در “20 چابک سوار تاثیر گذار دنیا

  1. ‫سلام مهندس
    من به پستی که با عنوان «از اول تا آخر Agile» نوشته بودین رفتم و متأسفانه تمام لینک‌ها پیغام Internal Server Error میدن و نتونستم استفاده کنم.
    اگه امکانش هست اون پست را به روز کنید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.