آزمون دوره های اسکرام

در پست قبلی در مورد دوره های اسکرام نوشتم ، که بعضی از دوستان در مورد آزمون های موسسه Scrum.org  سوالاتی را داشتند که لازم دانستم طی پستی به آن ها جواب دهم که شاید این سوالات ، سوال بعضی دوستان دیگر نیز باشد.

آیا شرکت در آزمون موسسه Scrum.org برای همه شرکت کنندگان اجباری می باشد؟

خیر ، تنها برای کسانی که می خواهند مدرک این موسسه را اخذ نمایند.

چه مدارکی این موسسه به ما می دهد؟

بسته به نوع دوره ای که در آن شرکت کرده اید ، در آزمونی شرکت خواهید کرد که پس از پاس کردن آزمون مدرک مربوطه به اسم شما از طرف موسسه صادر خواهد شد.

چگونه در آزمون شرکت خواهم کرد؟

نام کاربری و رمز عبوری برای شما از طرف این موسسه ارسال (ظرف یک هفته) خواهد شد که با لاگین به سایت مربوطه خواهید توانست به صورت آنلاین در آزمون شرکت کنید.

هزینه دلاری آن را به چه کسی و چگونه باید پرداخت کنم؟

هزینه دلاری شرکت در آزمون را به نرخ بازار و به ریال در هنگام ثبت نام به شماره حساب اعلام شده واریز خواهید نمود. (اگر دلار برای شما به صرفه بود پرداخت کنید با هماهنگی می توانید دلار نیز به دبیرخانه پرداخت نمایید)

آیا تحریم ایران و یا قضیه های مشابه در مدارک تاثیری خواهند گذاشت؟

خیر ، مدرس این دوره ها اصطلاحا PST یا Professional Scrum Trainer خود این موسسه می باشد و به نوعی از طرف این موسسه در ایران دوره برگزار می کند و تمامی کورس های ایران در سایت مربوطه رجیستر شده می باشند و با منابع و نظارت و کیفیت این موسسه دوره ها برگزار می شوند. بعلاوه برای اطلاع می توانید از شرکت کنندگان دوره های پیش در این مورد بپرسید.

به نظر شما مدرک بین المللی را بگیرم یا نه؟

شرکت در آزمون این دوره بر عکس دوره پیش اختیاری شده است ولی به نظر من مدرک این موسسه بدلیل با اعتبار بودن آن در تمامی دنیا با ارزش می باشد. بخصوص برای کسانی که مراوادات بین المللی دارند و یا اصلا قصد مهاجرت دارند پوینت مناسبی خواهد بود. در کل گرفتن مدارک بین المللی خوب است بخصوص ما ایرانی که عاشق آن ها هستیم (:

سطح آزمون ها در چه سطحی می باشد؟

آزمون های دوره ها در حد متوسط می باشد و بعلاوه یک سری منابع کوچک مثل راهنمای اسکرام هم معرفی خواهد شد که با مطالعه آنها و شرکت در آزمون ها مجازی در سایت مربوطه می توانید نمره قبولی را به راحتی مانند دوره های پیش اخذ نمایید.

امیدوارم که همگی دوستان به راحتی مدارک را اخذ نمایند و نمایندگان ایران در محافل بین المللی بیشتر از گذشته شود.

یاشیاسیز

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.