دوره های اسکرام ایران

هفته پیش سومین دوره از دوره های اسکرام ایران برگزار شد و خیلی خوشحالم که توانستیم یک دوره خوب و مفید برای عزیزان علاقمند از سرتاسر کشور داشته باشیم. این دوره شامل سه دوره متفاوت برای نقش های مختلف اسکرام بود : Scrum Master – Product Owner – Scrum Developer .

این دوره های اسکرام ایران یک سری ویژگی خاص داشت :

  • حضور خانم ها به شدت آمار بالایی داشت به صورتی که مدرس دوره اذعان داشت در دوره های اروپایی نیز چنین استقبالی از طرف خانم ها صورت نمی گیرد که جای بسی خوشحالی دارد.
  • بعضی شرکت ها از سطح مدیر عامل تا برنامه نویس ها حضور داشتند: این نشان می دهد این شرکت ها خواهان استفاده از اسکرام هستند و این عالی است. نقش های مدیریتی در دوره های اسکرام مستر و مالکیت محصول و توسعه دهندگان در دوره Developer .  پیش بینی من این است که به زودی شاهد انقلاب چابک سازی در ایران خواهیم بود.
  • پرجمعیت ترین دوره ها نسبت به دوره های قبل را داشتیم.
  • آمار شرکت کنندگان از شهرهای مختلف به غیر تهران هم خیلی بود : این نشان می دهد که شهرهای مختلف ایران هم در حال حرکت به سمت چابک سازی هستند.
  • شرکت کنندگان ایرانی خارج از کشور نیز داشتیم : این نشانگر قیمت خیلی پایین دوره های مذکور بود.
  • دوره توسعه دهنده اسکرام یک دوره عملی عالی بود که تا به حال نظیر این دوره را در ایران نداشتیم.
  • فعلا از نظر افراد آموزش دیده حرفه ای در زمینه اسکرام و اجایل در غرب آسیا رتبه اول رو ایران دارد.
  • در این دوره دوستان بسیار زیادی به من کمک کردند که اگر نبودند بسیار اوضاع سخت می شد برای من تنها، یعنی یک همیاری دست جمعی داشتیم : دوستان جانی مثل آقای مهدی علیپور، علی چوبدار، خانم صدوق نیا، سینا استاد هاشم ،علی مقدم دوستان عزیز اصفهان محمد فتاحی و علیرضا مژده و شرکت گرامی پیام پرداز، و خیلی از دوستان دیگر که شاید اسامی اشان را فراموش کرده باشم ولی از همه اشان تک به تک تشکر می کنم.
  • شرکت های بسیار خوبی و بزرگی در این دوره حضور داشتند که میزبانی آنان افتخار بزرگی بود. برخی از شرکتهای شرکت کننده در این دوره اسکرام ایران :

lggs.jpg (625×310)

با این حال که برگزاری این دوره ها خوب بود ولی یکسری کمی و کاستی بود که امیدوارم دوستان بر ما ببخشند، و منتظر دریافت فیدبک های دوستان برای دوره های بعدی (در صورت درخواست) هستیم.

چابک و موفق باشید

 

 

 

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

3 دیدگاه در “دوره های اسکرام ایران

  1. در این دوره، شرکت های بسیاری حضور داشتند که لوگوی بعضی از آنها درج شده است(بعضی از دوستان شرکت اشان مشخص نشده بود). اگر لوگول شرکت شما نبود لطفا یادآوری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.