همیشه کارهای بزرگ توسط تیم های بزرگ انجام می شود . تیم بزرگ نه از نظر تعداد نفرات تیم , بلکه از نظر انسجام تیمی و همکاری تیمی . یکی از مهمترین شاخصه های رهبران و مدیران شرکت ها , توانایی تیم سازی آنها می باشد . یعنی آنها باید بتوانند تیم های کارآمد و قدرتمند برای نیل به اهداف سازمانی بسازند . در این پست قصد معرفی تعدادی کتاب خوب در مورد نحوه تیم سازی و نحوه مدیریت و رهبری تیم های و گروه ها را دارم .
یاشیاسیز
آقا اینها رو اولویت بندی می کنی؟ چند وقته که دنبال یک کتاب خوب برای مدیریت پروژه ها و شرکتهای نرم افزاری ( تحت وب ) می گردم. اما کتاب خوبی پیدا نکردم تا به حال.
البته اینها برای مدیریت پروژه صرف نیست بلکه این ها برای خصویت رهبری تیم و ایجاد محیط همکارانه و فعالانه , مدیر پروژه و رهبر تیم مناسب می باشد .اما در مورد اولیت :
Collaboration Explained: Facilitation Skills for Software Project Leaders
Radical Collaboration
Teamwork Is an Individual Skill: Getting Your Work Done When Sharing Responsibility
Indivisible by Four
Artful Making
موفق باشید
تشکر. کتاب Collaboration Explained رو تهیه کردم. این طور که از فهرست مشخصه مباحث خوبی مطرح شده. ممنونم.