به عنوان مالک محصول، شما می توانید با پرهیز از برخی اشتباهات که ذکر خواهند شد یک ارتباط نزدیک و همراه با اعتماد با اسکرام مستر و تیم بر قرار نمایید، این ارتباطات برای خلق یک محصول موفق ضروری می باشد.
اتاق تیم شلوغ است. مالک محصول، اسکرام مستر، تیم، کاربران و تعدای از مدیران خط به صفحه های نمایش می نگرند. Tester در جلوی کامیپوتر سعی دارد بهترین قابلیت های ویژگی ها را نشان دهد. مالک محصول به نظر راحت نمی رسد و نگاه و وجود او کم کم از صفحه نمایش دور می شود. در حال حاضر او سرخود را به نشانه “خیلی خوب” تکان می دهد. بعد از ده دقیقه دمو تمام می شود. اسکرام مستر به مالک محصول نگاه می کند و از وی می پرسد: “آیا از مشاهده چیزی که دیدی خوشحال هستی؟” مالک محصول دوباره سر خود را تکان می دهد و می گوید “خوب بود”. سپس بلند می شود و اتاق را ترک می کند. بقیه اعضای تیم اسکرام ساکت به همدیگر نگاه می کنند. اسکرام مستر می گوید: “زمان شروع بازنگری می باشد”.
آرزو می کنم این داستان کوتاه ساخته ذهن من باشد. بیشتر حتی آرزو می کنم که این صحنه را فقط یک بار دیده باشم. متاسفانه، به دفعات دیده ام که مالک محصول تنها به عنوان یک تماشاگر غیر فعال در جلسات بازبینی اسپرینت حاضر شده است. اما این جلسه یک جلسه نمایش نمی باشد که شما برای تماشا در آن حاضر شوید. هدف این تصمیم گیری باهم در مورد اینکه چه چیزی باید پیاده سازی شود است و بهترین فرصت برای ساختن یک محصول موفق می باشد. به عنوان مالک محصول، شما باید فعالانه در این جلسات حضور داشته باشید تا مطمئن شوید که محصول در مسیر درست گسترش می یابد.