راهنمای مطلق اسکرام

scrumGuide

اسکرام : یک چارچوب می باشد که نفرات در عین بازدهی و خلاقیت با ارائه محصولات با ارزش حداکثری ، مسائل پیچیده خود را آدرس دهی می نمایند.

اسکرام :

  • سبک وزن می باشد
  • ساده برای یادگیری می باشد
  • مسلط شدن به آن بسیار مشکل می باشد

اسکرام یک چارچوب مدیریت توسعه محصولات پیچیده می باشد که از اوایل 1990 به کارگرفته شده است. اسکرام یک فرآیند و یا تکنیک برای ساخت محصول نمی باشد. در عوض ، اسکرام چارچوبی است که می توانید در آن از تکنیک ها و فرآیندهای وسیعی استفاده نمایید. اسکرام به طور واضحی میزان سودمندی روش توسعه و مدیریت محصول شما را شفاف می سازد که می توانید آن را بهبود ببخشید.

این ها تعاریفی از اسکرام می باشد که در راهنمای اسکرام یا Scrum Guide می توانید بخوانید. کن شوئبر و جف سادرلند مبدعین اسکرام برای جلوگیری از تحریف و دستکاری در اصل اسکرام اقدام به انتشار مستند جامعی کردند که در این مستند می توانیم اسکرام اصیل را دریابیم البته بدون هیچ تحریفی .

منظور از تحریف اینکه ، هر کس بنابه سطح درگیری که با اسکرام داشته ، اقدام به انتشار مطالبی در این خصوص کرده است که مطالعین این متون اسکرام را از دید و سطح تجربه آنان دریافت کرده اند و شاید تجربه نفر منجر به دگرگونی در نحوه انجام اسکرام شود که به قولی اسکرام آنان اصیل نخواهد بود.

پس پیشنهاد من این است اسکرام را با همین مستند دربیابید ، سپس هر گونه که دریافتید و خواستید اجرا نمایید .

اما این راهنما مدت ها بود در زبان های مختلفی در دسترس بود و جای زبان فارسی خالی بود ، که ما (من به همراه بچه های انجمن چابک ایران ) اقدام به ترجمه و ارائه آن در سایت Scrum.org  کردیم که امیدواریم مفید فایده قرار بگیرد.

دریافت راهنمای اسکرام به زبان فارسی

چابک و موفق باشید

درباره اسد صفری

اسد صفری – مربی تحول چابک سازمان و تیم های نرم افزاری. مدارک حرفه ای: CSP - CSM - PSM - PSPO - CDA - Management 3.0 برخی تجربیات: رئیس دفتر تحول چابک شرکت داده ورزی سداد(بیشتر از ده تیم نرم افزاری) - مربی چابک شرکت رامند (تیم های موبایل و گیم سازی) - مدیر تولید نرم افزار SimplyDesk برای شرکت فرانسوی PCI - مربی مشاور شرکت های:خدمات انفورماتیک، ارکید فارمد، فراداده، الفبا برخی از سوابق مشاوره کوتاه مدت و تدریس : علی بابا، فناپ، تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه سامان، مهندسین مشاور تجارت (بانک تجارت)، بیمه ایران، پارس آنلاین، شرکت رهنما، ورانگر، انتشارات پزشکی کوثر، فولا آلیاژی یزد، پارک علم فناوری کردستان و ... . عضو انجمن های بین المللی Agile Alliance - Scrum Alliance

3 دیدگاه در “راهنمای مطلق اسکرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.