OKR ساده شده

OKR ساده شده

OKR ساده شده

همیشه برای ما هیجان‌انگیز است که بدانیم شرکت‌های موفق چگونه کار می‌کنند، یکی از این شرکت‌ها گوگل است، اینکه گوگل از چه روشی برای برنامه‌ریزی استفاده می کند؟ چگونه می‌توانند یک شرکت به آن بزرگی را هم جهت و شاداب نگه دارند؟

گوگل برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری از یک روش به نام OKR که مخفف Objectives and Key Results (اهداف و نتایج کلیدی) استفاده می‌کند. که در این نوشته قصد داریم آن را به اختصار توضیح دهیم.

چرا هدف‌گذاری درست مهم است؟

  • نارضایتی بسیاری از کارکنان بخاطر بی‌هدف بودن شرکت‌ها است، شرکت نه برای خودش هدف‌گذاری می‌کند و نه برای افراد.
  • استراتژی‌ عملا وجود ندارد یا در صورت وجود نیز فقط بر روی کاغذ است.
  • زمانیکه شما از سیستم هدف‌گذاری یکسانی در کل شرکت و سازمان استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود شفافیت را در سطح سازمان گسترش دهید.
  • هدف‌گذاری مناسب باعث هم جهت شدن کل شرکت می شود و از جزیره ای کار کردن یا تشکیل سیلوهای کاری جلوگیری می کند.

OKR یا اهداف نتایج کلیدی چیست؟

روشی برای هدف‌گذاری و ایجاد ارتباط با آن در سطح شرکت، تیم‌ها و افراد است که با نتایج بدست آمده میزان پیشرفت سنجیده می شود.

تاریخچه آن شامل:

  • 1970 توسط اندرو گرو در اینتل متولد شد
  • 1999 توسط جان دوئر در گوگل معرفی شد
  •   اکنون توسط شرکت‌های پیشرویی مانند لینکدین، توییتر، گوگل، اوراکل استفاده می‌شود

برای اینکه از فرمت نوشته ساده در بیاییم تصمیم گرفتم این بار یک فایل جذاب‌تر آماده کنم تا اولا در زمان مطالعه خسته نشوید و برای انتشار در شرکت خودتان بتوانید از آن پرینت بگیرید.

دانلود فایل : معرفی سیستم اهداف و نتایج کلیدی

چابک و موفق باشید